PowerMama

PowerMama

PowerMama® Programma bij CrossFit Sliedrecht

Ben jij een drukke mommy (to be) en wil jij graag meer energie, beter in je vel zitten, veilig en verantwoord blijven sporten tijdens je zwangerschap of na je bevalling het sporten weer oppakken? Volg dan ons speciaal ontwikkelde PowerMama© programma!

Aanmelden

Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken. Hoe doe je dat? CrossFit Sliedrecht biedt in samenwerking met de Core Academy het PowerMama trainingsprogramma aan. Dit is een speciale zwangerschapscursus voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.

Waarom deelnemen?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen.

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de trainingen van het PowerMama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie van het spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

Wat houdt het in?

Het zwangerschapstraining programma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.

Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen, zoals squats, presses en deadlifts. Dit zijn allemaal oefeningen die je in het dagelijks leven (met baby) ook doet.

Het PowerMama Programma is een speciaal zwangerschapstraining programma dat is samengesteld door de Core Academy in samenwerking met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Voor wie?

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan CrossFit doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Wie is de PowerMama Coach?

De PowerMama lessen bij CrossFit Sliedrecht worden gegeven door Sanne Bakker-Verdoorn. Zij heeft diverse CrossFit diploma´s en de level 1 en level 2 pre-postnataal fitness van de Core Academy. Daarnaast heeft zij een dochter van 2 en heeft zij zelf alles toegepast tijdens en na haar eigen zwangerschap. Zij weet dus precies waar jij als mommy (to be) doorheen gaat. Daarnaast heeft ze heeft nauw contact met een bekkenfysiotherapeut uit de regio om vrouwen op tijd door te verwijzen of om advies te vragen.

Wanneer en waar?

De cursus duurt 8 weken en wordt elke woensdagavond gegeven van 17.30-18.30 uur. Bij voldoende animo zullen er andere uren bijkomen, dus mail ons altijd voor de mogelijkheden, indien dit tijdstip voor jou echt niet uitkomt.

De eerstvolgende startdata zijn:

  • 3 november 2021 (let op; nog een beperkt aantal plekken)
  • 17 januari 2022

De trainingen worden gegeven bij CrossFit Sliedrecht aan de Sportlaan 377 te Sliedrecht.

In de winter trainen we binnen. In de zomer zullen we ook speciale PowerMama Outdoor lessen organiseren. Een groep bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 deelnemers. Er is dus een beperkt aantal plekken per cursus.

Kosten

We hebben nu een speciale korting omdat we net gaan starten met PowerMama! Voor deze cursus betaal je nu €100,- voor 8 lessen (adviesprijs € 145,-). Dit is inclusief 2 gratis CrossFit proeflessen na afloop van deze cursus. Leden van CrossFit Sliedrecht kunnen een PowerMama rittenkaart kopen naast hun abonnement, óf kunnen een speciaal PowerMama abonnement afsluiten. Hierbij kun je 1x per week trainen bij de PowerMama groep en de overige trainingen een gewone CrossFit les volgen. Informeer hiervoor naar de mogelijkheden en bekijk de tarieven.

Aanmelden

Aanmelden kan via de CrossBit app. Nadat je een persoonlijk account hebt aangemaakt kun je de cursus online betalen. Vervolgens volgt er meer informatie via de email. Let op: er is een beperkt aantal plekken beschikbaar voor deze cursus, dus meld je snel aan!

Vragen

Voor vragen of meer informatie over de cursus kun je contact opnemen met Sanne Bakker via: info@crossfitsliedrecht.nl o.v.v. PowerMama.

Terug naar alle lessen
Erkende interventie
PowerMama